آینده نگری ایتالیایی: حرکتی که همه طراحان می توانند از آن درس بگیرند
- پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۶:۲۲ ب.ظ
ارتباط طراحی گرافیکی با هنر مدرن ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. از یک سو ، شما طراحی دارید که یک ابزار بازاریابی عملی است که برای جلب نظر بینندگان استفاده می شود. و از طرف دیگر هنر مدرن است که هدف آن به چالش کشیدن بینندگان و در واقع وادار ساختن آنها به تفکر است.
با این حال ، اگر با یک خلاصه طراحی مواجه شده اید که از شما می خواهد مفاهیم انتزاعی را تجسم کنید - جوان ، پویا ، قدرتمند ، قابل اعتماد - پس یافتن الهام از هنر مدرن چندان دور از ذهن نیست. و بهترین جنبش هنری که باید به آن توجه کرد ، آینده نگری ایتالیایی است.
آینده پژوهی ، که توسط فیلیپو مارینتی در سال 1909 ایجاد شد ، گذشته را رد کرد و قصد داشت تعدادی از مفاهیم انتزاعی مانند سرعت ، ماشین آلات ، خشونت ، جوانان و صنعت را جشن بگیرد. حتی بیشتر انتزاعی - انرژی جنبشی ، مدت و همزمان. برای مختصر طراحی چطور؟
با این وجود ، هنرمندان با کار با کنتراست شدید در رنگ ها و سایه ها و استفاده از خطوط متقاطع برای نشان دادن حرکت ، دقیقاً به آنچه که می خواستند رسیدند.
اتومبیل سرعت (1913) و اتومبیل سرعت بالا به اضافه نور (1913) توسط بالا
جیاکومو بالا ، آینده نگر ، از خطوط مورب برای ایجاد حرکت و سرعت استفاده کرد - حلقه های متعدد او نشان دهنده حرکت خاص یک ماشین بود. موقعیت آشفته هر عنصر در جلب نظر احساسات ما کار بسیار خوبی انجام می دهد.
بر خلاف بالا که در اتومبیل های تندرو و نور حرکت می کرد ، امبرتو بوکیونی ، یکی از رهبران جنبش آینده پژوهی ، علاقه مند به ثبت حرکت بی پایان زندگی بود.
بوکیونی در نقاشی های خود با ارائه الگوهای منحنی موضوعی ، نمایشی خیالی از سوژه های خود ایجاد کرد. جمعیت متضاد است و به زیبایی با خطوط خطی احاطه شده است.
حالتهای ذهن ، کسانی که می مانند (1911) و دولتهای ذهن ، کسانی که می روند (1911) اثر بوچیونی
هنر آینده نگرانه بیشتر از نقاشی را شامل می شد. جلد و ترکیب نامه مجله فورتوناتو دپرو در درجه اول از متنی استفاده می کند که برای نشان دادن عمق و همچنین حرکت طراحی شده است. جلد با کاهش اندازه عناصر از راست به چپ با پرسپکتیو بازی می کند.
اگرچه این حرف بیشتر دو بعدی است ، اما همچنان حرکت را با خطوط سبز رنگ مانند پیکان انجام می دهد که چشم را از کلمه به کلمه هدایت می کند.
قصیده ای برای قرن بیستم ، جلد مجله (1929) ، و نامه آهنگسازی بدون کلمه خطاب به مارینتی (1916) توسط دپرو
در جریان جنبش آینده پژوهی ، موضوعات دیگری نیز وجود داشت که هنرمندان به آنها علاقه مند بودند ، جنگ جهانی اول یکی از آنها بود. این یک موضوع عالی برای هنر بود و هنرمندان معتقد بودند که این فرصتی است که به ایتالیا هویت جدیدی می بخشد.
اسلحه های Gino Severini در عمل ترکیبی از متن ، خطوط و تصاویر برای انتقال صحنه های جنگ است. چشم بینندگان به مرکز "Bboumm" - صدای آشنا در جنگ شنیده می شود. خطوط و منحنی ها حرکت نامنظمی ایجاد می کنند در حالی که کلمات برای پیچیده تر شدن اوضاع قرار می گیرند.
اسلحه در عمل (1915) توسط Severini
جنبش آینده نگر کوتاه مدت بود و در سال 1916 پایان یافت. با این حال ، نفوذ آن بسیار فراتر می رود. در اینجا طراحی پوسترهایی که تحت تأثیر آینده نگری قرار گرفته اند آورده شده است:
Art Deco در نمایشگاه جهانی 1933 و Vorticism در BLAST Wyndham Lewis
در طراحی نمایشگاه جهانی ، ما به وضوح می بینیم که موضوع صنعتی با هواپیماهای پرنده ، شهرها و چراغ های چشمک زن ارائه می شود.
در بلاست ویدنهام لوئیس و کتاب های کمیک سایپرپانک در زیر ، ما قطعاً می توانیم تأثیرات آینده پژوهی را ببینیم. ما نه تنها شباهت هایی با فن آوری بالا و فلسفه زندگی سایبرپانک مشاهده می کنیم ، بلکه هر طراحی شامل بسیاری از تکنیک های آینده نگر است.
می توانید به ما بگویید که آنها چیست؟
جلد Transmetropolitan جلد 2 توسط Darick Robertson؛ جلد مجله شیکاگو
آیا طرح هایی را تحت تأثیر آینده نگری مشاهده کرده اید؟ لطفا به اشتراک بگذارید.
- ۰۰/۰۶/۰۴