طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

12 سوالی که باید هنگام جستجوی یک طراح وب بپرسید

هنگامی که به دنبال شخصی برای کمک به ایجاد یک وب سایت برای شرکت خود هستید، روند پیدا کردن یک طراح وب قابل اعتماد می تواند به سرعت گیج کننده شود. طراحان ممکن است در مورد فن آوری یا روش طراحی صحبت کنند، پیشنهادهای پیچیده با گزینه های متعدد برای طراحی سایت شما ارائه دهند... اما تنها چیزی که می خواهید یک وب سایت ساده است که کسب و کار کاربرد جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

با این حال، پرسیدن سؤالات مناسب از یک طراح وب (یا آژانس) می تواند این روند را آسان تر کند.

به همین دلیل است که ما این لیست از سوالات را جمع آوری کرده ایم تا از یک طراح وب یا شرکت طراحی وب حرفه ای که در نظر دارید برای ایجاد یک وب سایت برای شما استخدام کنید بپرسیم. این سوالات می تواند به شما کمک کند بهتر بفهمید که آیا طراح می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند یا خیر.

آنها همچنین تضمین می کنند که شما چیزی بیش از یک قیمت خوب دریافت می کنید. به هر حال، هزینه وب‌سایت شما مهم است، اما بهتر است برای چیزی که از قبل به آن علاقه دارید، بیشتر بپردازید، در مقابل چیزی که نیاز به تنظیمات یا اصلاحات چندگانه دارد—اصلاحاتی که مطمئناً اضافه خواهند شد.

به خواندن ادامه دهید تا 12 سوالی که باید از طراح وب سایت خود بپرسید را بیاموزید!

با 888-601-5359 تماس بگیرید تا با یک استراتژیست در مورد خدمات طراحی وب از WebFX، از طراحی مجدد تا طراحی در 30 روز صحبت کنید.

1. چقدر تجربه دارید؟
اگرچه لزوماً چیز بدی نیست اگر طراح مورد نظر شما فقط یک یا دو سال وب سایت ایجاد کرده باشد، تجربه صنعت می تواند فوق العاده ارزشمند باشد. به دنبال طراحان یا شرکت هایی باشید که پنج سال یا بیشتر تجربه دارند.

2. چه نوع وب سایت هایی طراحی کرده اید؟
طیف گسترده ای از تجربه طراحی نیز می تواند بسیار ارزشمند باشد.

طراحانی که روی همه چیز از وب سایت های تجارت الکترونیک گرفته تا میکروسایت ها کار کرده اند، احتمالاً در طراحی سایت شما مشکلی ندارند. یا اگر به دنبال یک نوع سایت هستید و طراح که با آن کار می کنید در آن تخصص دارد، قطعا در دستان خوبی خواهید بود.

اگر در معرض خطر عدم تطابق طراحی باشید، این سؤال طراحی وب می تواند آن را آشکار کند. به عنوان مثال، اگر به دنبال طراحی سایت تجارت الکترونیک هستید، اما شرکت طراحی که با آن صحبت می کنید تا به حال وب سایت هایی را برای شرکت های B2B ایجاد کرده است، ممکن است بخواهید به دنبال شرکت دیگری باشید.

3. آیا می توانید برخی از وب سایت هایی را که طراحی کرده اید به من نشان دهید؟
یک طراح یا شرکت معتبر از به اشتراک گذاشتن نمونه کارها از طرح های گذشته خود، یا حتی ارائه گواهی از مشتریانی که این طرح ها را دریافت کرده اند، بسیار خوشحال خواهند شد. اگر در اینجا مقاومتی دریافت کردید، وقت آن است که به دنبال طراح دیگری بگردید.

4. آن وب سایت ها چه نوع نتایجی را تجربه کردند؟
طراحی یک وب سایت معمولاً تنها بخشی از چیزی است که به موفقیت آن کمک می کند. فاکتورهای دیگری از جمله محتوای آن و بهینه سازی موتور جستجو نیز وجود دارد که میزان درآمد آن برای یک کسب و کار را نیز تعیین می کند. با این حال، هنوز ایده خوبی است که از طراح وب بالقوه خود بپرسید که چگونه کار آنها به موفقیت کسب و کاری که قبلاً با آن کار می کردند کمک کرده است.

دقیقاً مانند درخواست شما برای دیدن نمونه کارها، این نوع اطلاعات باید با کمال میل توسط طراح به اشتراک گذاشته شود و ترجیحاً در قالبی مستند و قابل هضم باشد. طراح باید بتواند با اطمینان بگوید که طراحی آنها منجر به افزایش درصد خاصی در فروش، تبدیل یا سرنخ برای مشتری شده است.

به عنوان مثال، WebFX یک صفحه نتایج دارد که در آن معیارهای مشتری را برای کسانی که با ما در طراحی مجدد، کمپین های سئو و سایر طرح ها کار کرده اند نشان می دهیم. این نوع اطلاعاتی است که باید از طراح دریافت کنید یا حداقل در مورد آن به شما گفته شود.

5. طراحی شما چگونه به من کمک می کند تا به اهدافم برسم؟
این سوال برای پرسیدن از یک طراح وب سایت مستلزم آن است که طراح به طور خاص در مورد اینکه چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند صحبت کند. اینجاست که ممکن است کسی که از نقطه نظر «من فقط می‌خواهم پول درآورم» به طرح شما نزدیک شود، دچار لغزش شود. آنها ممکن است وعده چیز مبهمی مانند افزایش فروش را بدهند زیرا سایت شما بسیار خوب به نظر می رسد، یا ممکن است اصلا نتواند به این سوال پاسخ دهد!

از طرف دیگر، یک طراح وب که با ذهنیت «می‌خواهم به شما کمک کنم موفق شوید» به پروژه نزدیک می‌شود، می‌تواند با اطمینان به این سؤال پاسخ دهد و به این نکته اشاره کند که چگونه ویژگی‌های پیشنهادی طراحی وب‌سایت شما به شما کمک می‌کند. اهداف تجاری که می خواهید به آنها برسید از درخواست جزئیات نترسید، زیرا یک طراح معتبر مطمئناً می تواند آنها را ارائه دهد.

6. طراحی وب سایت من چقدر طول می کشد؟
هیچ پاسخ درستی برای این وجود ندارد، اما آنچه را که می خواهید بشنوید خواهید دانست. اگر در تنگنای زمانی هستید و پاسخ طراح وب «شش ماه» است، باید به دنبال یک شرکت طراحی وب با منابع بیشتری باشید که بتواند نیازهای شما را بهتر برآورده کند.

7. مایلید چند ویرایش انجام دهید؟
پاسخ به این باید شبیه به "هر تعداد که طول بکشد" باشد. طراحان وب معتبر تعداد بازبینی‌ها را محدود نمی‌کنند، در مراحل اولیه بیش از تعداد مجموعه‌ای از ویرایش‌های طراحی وب‌سایت خود را از شما دریافت می‌کنند یا به شما می‌گویند که چیزی قابل اصلاح نیست. به عنوان مشتری، پس از همه، شما باید از محصول نهایی راضی باشید!

8. چقدر نزدیک با شرکت ما کار خواهید کرد؟
به پاسخ این سوال برای یک آژانس یا طراح وب سایت با دقت گوش دهید. طراحی که انتخاب می‌کنید، کسی است که شما می‌خواهید با تیم خود ارتباط برقرار کنید، به‌گونه‌ای که گویی آن‌ها بخشی از آن هستند، برخلاف شخصی که از خارج به داخل آن نگاه می‌کند. پاسخ.

9. در طول فرآیند طراحی چگونه ارتباط برقرار خواهیم کرد؟
به طور مشابه، این پاسخ به شما ایده خوبی در مورد اینکه طراح وب تا چه حد با تیم شما کار خواهد کرد، می دهد. برخی از طراحان از ایمیل برای برقراری ارتباط استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر به نرم افزار مدیریت پروژه مانند Basecamp (که ما در WebFX از آن استفاده می کنیم) متکی هستند.

مهمتر از همه، اطمینان حاصل کنید که طراح مورد نظر شما پاسخی به این سوال دارد: در طول یک طراحی مجدد به ارتباط مداوم نیاز است تا همه چیز به آرامی حرکت کند، و طراح شما باید کسی باشد که ارتباطات گفته شده را سازماندهی می کند.

10. آیا سئو در طراحی وب شما ادغام شده است؟
بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، بخش مهمی از هر وب سایت جدید است. اگر تیم جداگانه ای ندارید که روی محتوا و/یا سئوی وب سایت شما کار می کند، این سوال را از طراح بپرسید. آنها قطعا باید یک پاسخ و همچنین یک طرح دقیق سئو برای شما داشته باشند. اگر این کار را نکردند، به دنبال یک شرکت طراحی باشید که در زمینه سئو تخصص دارد - این کار در دراز مدت شما را از دردسرهای زیادی نجات می دهد.

سئو چیزی است که باید از همان ابتدا در طراحی وب سایت شما گنجانده شود، نه اینکه در پایان به آن اضافه شود. از آنجایی که بهینه سازی وب سایت شما بر رتبه بالای آن در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد، همچنین بر تعداد فروش یا سرنخ جدیدی که از آن به دست می آورید نیز تأثیر می گذارد. ایجاد یک وب سایت جدید بدون برنامه سئو ایده بدی است، بنابراین با طراح وب خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که در رادار آنها قرار دارد!

11. هزینه طراحی وب جدید من چقدر خواهد بود؟
در نهایت، یکی از مهم ترین سوالاتی که باید از طراح وب خود بپرسید: هزینه. پاسخ به این سوال همیشه متفاوت خواهد بود. هزینه طراحی وب سایت معمولاً به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

تجربه طراح
اندازه سایت در حال طراحی
عملکرد سایت
نوع طراحی (مدرن، پیشرفته، ساده، واکنش گرا و ...)
چند نفر درگیر فرآیند هستند
از آنجایی که بسیاری از شرکت‌های طراحی وب، قیمت‌های خود را به صورت آنلاین منتشر نمی‌کنند، خرید کردن و دانستن اینکه آیا معامله خوبی دریافت می‌کنید دشوار است. تنها راه برای اطمینان واقعی این است که قیمت‌هایی را که از شما نقل می‌شود با سایتی که قیمت‌گذاری خود را منتشر می‌کند مقایسه کنید، یا به عقل خود اعتماد کنید.

شما بهتر می دانید 

تا آنجا که به طراحی وب سایت مربوط می شود، به هر کسی که می توانید و نمی توانید هزینه کنید، بگویید. بنابراین از «نه» گفتن یا درخواست قیمت کمتر نترسید. حتی اگر از نقل قولی که به شما داده شده خوشتان نمی آید، می توانید کنار بروید. اما یک چیز را به خاطر بسپارید: آنچه را که برای آن هزینه می کنید دریافت می کنید و یک وب سایت ارزان اغلب دارای معایب زیادی است.

12. آیا می توانم برای به روز رسانی های آینده طرح خود با شما تماس بگیرم؟
در نهایت، همیشه باید با طراح مورد نظر خود مشورت کنید تا ببینید آیا آنها مایل به همکاری با شما در آینده هستند یا خیر. اگر می خواهید یک صفحه را به روز کنید، یک عنصر بصری جدید اضافه کنید یا حتی وب سایت خود را دوباره طراحی کنید، آیا آنها می توانند به شما کمک کنند؟

اکثر طراحان و شرکت‌های طراحی وب، قیمت‌های ساعتی یا قراردادهایی دارند که به شما امکان می‌دهد با هزینه کمتر روابط بلندمدت برقرار کنید. ثبت نام در یکی از این طرح ها را در نظر بگیرید تا در عین حال که یک طراح قابل اعتماد را در اختیار دارید، کمی پول پس انداز کنید.

 

چرا از یک طراح وب سوال بپرسیم؟


سوال پرسیدن راه خوبی برای شناختن کسی است. علاوه بر این، این یک راه عالی برای دستگیر کردن فردی ناآماده و تماشای واکنش او به چیزی است که نمی‌توانست پیش‌بینی کند.

وقتی از یک طراح وب پروپوزال دریافت می کنید، همه چیز از قبل برنامه ریزی شده و فکر شده است. اما وقتی سوالی می‌پرسید، طراح را در محل برای پاسخگویی قرار می‌دهید. این به شما فرصت بیشتری می دهد تا بفهمید آنها واقعاً در مورد چه چیزی هستند.

این لیست از سوالاتی که باید از طراحی سایت با تیم کاربرد خود بپرسید به هیچ وجه کامل یا جامع نیست، اما هنوز هم نمونه ای است که باید در مورد آن فکر کنید. اگر دوست دارید می‌توانید این سؤالات را در یک جلسه حضوری، تلفنی یا حتی از طریق ایمیل بپرسید - اما دو گزینه اول بهتر هستند، زیرا به این ترتیب بلافاصله پاسخ دریافت خواهید کرد.

شما واقعاً می توانید از طراح مورد نظر در مورد کار کردن با هر چیزی که فکر می کنید بهترین است بپرسید. این ممکن است به معنای پرسیدن سؤالات خاص در مورد تجربه آنها در صنعت شما باشد، اگر قبلاً سایت هایی مانند سایت شما طراحی کرده اند یا اینکه در مورد نوع طراحی مورد نظر شما چه می دانند.

وقتی به دنبال یک طراح وب برای کار با او هستید از پرسیدن سوال نترسید. اگر زمانی احساس کردید که طراح را آزار می‌دهید، احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که از آنجا دور شوید – یک کسب‌وکار طراحی وب معتبر همیشه پذیرای مشتریان خود بوده و مایل به کمک به مشتریان خود خواهد بود!

منبع

  • کمیل شاهقلعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی