طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

10 طرح رنگ وب سایت پرطرفدار برای سال 2021

هنگام طراحی سایت باید به نکات زیادی توجه کرد. شما فقط باید یک طرح ایجاد کنید، معماری سایت خود را تنظیم کنید، یک فراخوان برای اقدام (CTA) راه اندازی کنید، یک نام دامنه انتخاب کنید و چند چیز را مشخص کنید.

با این حال، طرح رنگ یک وب سایت کاربرد اغلب با تأخیر در نظر گرفته می شود.

بسیاری از صاحبان سایت به انتخاب یک پالت رنگ وب سایت فکری نمی کنند یا اصلا فکر نمی کنند، چه رسد به طرح های رنگی پرطرفدار. آنها فکر می کنند، "رنگ واقعا چقدر برای وب سایت من مهم است؟"

خوب، انتخاب رنگ وب سایت شما بیشتر از آنچه فکر می کنید بر بازدیدکنندگان تأثیر می گذارد. این می تواند یک راه قدرتمند برای برانگیختن احساسات خاص و ایجاد انگیزه در بازدیدکنندگان برای انتخاب باشد.


 

در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که مردم در عرض ۹۰ ثانیه پس از قرار گرفتن در معرض یک محصول، قضاوت می‌کنند و ۹۰ درصد این قضاوت صرفاً بر اساس رنگ انجام می‌شود. انتخاب رنگ مناسب بر درک خوانندگان از وب سایت و برند شما تأثیر می گذارد.

هنگامی که به خوبی انجام می شود، می توانید خوانایی محتوای خود را افزایش دهید، درک مطلب را افزایش دهید و یادگیری را بهبود بخشید.

رنگ یکی از مهم ترین عواملی است که به وب سایت شما اعتبار می بخشد. به گفته HubSpot، تقریبا نیمی از مردم طراحی وب سایت را به عنوان مهم ترین عامل در تعیین اعتبار یک شرکت ذکر می کنند.

برای طراحی وب سایت خود به کمک نیاز دارید؟

همین امروز برای طراحی وب سایت یا وبلاگ کمک بگیرید.


 
شروع کنید


دانشگاه تورنتو مطالعه جالبی در مورد رنگ ها و نحوه درک افراد از رنگ ها انجام داده است. آنها به این نتیجه رسیدند که اکثر مردم ترکیب رنگ های ساده را ترجیح می دهند.

در بیشتر موارد، تنها دو یا سه رنگ به عنوان جذاب تلقی می شدند. به همین دلیل است که چسبیدن به یک پالت رنگ برای موفقیت سایت شما و در نهایت موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است.

اما بیش از 10 میلیون رنگ برای انتخاب وجود دارد. به معنای واقعی کلمه بسیار زیاد است. چگونه می توانید تصمیم بگیرید که کدام رنگ وب سایت برای برند شما بهترین است؟

چه در حال طراحی یک سایت جدید از ابتدا باشید یا یک وب سایت موجود که نیاز به بهبود دارد، به جای درستی آمده اید.


 
این راهنما به شما نشان می دهد که کدام پالت رنگی مرسوم است، بنابراین می توانید رنگ هایی را پیدا کنید که برای برند وب سایت شما مناسب هستند و با رنگ هایی مطابقت دارند که می خواهید مشتریان شما احساس کنند. بیایید به مثالی از یک سایت واقعی نگاه کنیم و برخی از کدهای رنگ دقیق را برای مرجع شما فهرست کنیم.

1. لحن ملایم
رنگ های ملایم قطعا در سال 2020 ترند هستند. Creations Namale یک برند جواهرات مستقر در کانادا است. در اینجا یک اسکرین شات از lookbook 2020 از صفحه اصلی وب سایت است.

رنگ ها کم صدا، مجلل و بسیار جذاب هستند. این انتخاب عالی برای برندهایی در صنعت مد است که جواهرات می فروشند. رنگ های ساده به خوبی با هم هماهنگ می شوند و تصویر جواهرات را برجسته می کنند.


 
علاوه بر طرح رنگی ساده ای که در این سایت استفاده می شود، طرح بندی نیز همین رویکرد را دارد. فضای خالی به صفحه اجازه تنفس می دهد. در طول این راهنما، متوجه خواهید شد که استفاده از فضای منفی به اندازه رنگ هایی که استفاده می کنید مهم است.

همانطور که می بینید متن حداقلی وجود دارد. بالاخره آنها یک برند جواهرات هستند. آنها مجبور نیستند برای انتقال پیام خود به متن زیادی تکیه کنند و به هر حال مخاطب آن را نمی خواهد.

رنگ‌های ملایم حس تجمل و پیچیدگی را القا می‌کنند. روی صورتت نیست

به جای اینکه تا آنجایی که ممکن است محصولات را در یک صفحه جمع کند، سایت به آنها نزدیک می شود. این به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا هر محصول را یک به یک تجربه کنند. رنگ با پشتیبانی و برجسته کردن تصاویر بدون ایجاد مزاحمت به آنها کمک می کند.


 
Creations Namale از نسخه کمتر اشباع شده سبز و قهوه ای (دو رنگ زمینی) استفاده می کند. Desaturation یعنی گرفتن رنگ معمولی و خاموش کردن آن. این به برند کمک می کند پیام درست را منتقل کند و توجه را از محصولات خود منحرف نکند.

اگر علاقه مند به استفاده از این رنگ ها در وب سایت خود هستید، کد رنگ ها در زیر آمده است.

2. خاکستری ساده، مایل به سفید و قرمز پاپ
انتخاب رنگ های متنوع همیشه ضروری نیست. پالت رنگی وب‌سایتی که از سایه‌های خاکستری و گاهی اوقات رنگ‌های اصلی برای برجسته کردن چیزی استفاده می‌کند، کمتر حواس‌پرتی را ایجاد می‌کند و به مخاطبان اجازه می‌دهد تا روی آنچه برای شما مهم است تمرکز کنند.


 
این صفحه را از نمونه کارهای طارق اسماعیل ببینید. طارق یک طراح با تجربه است، بنابراین جای تعجب نیست که او یک طرح و رنگ بندی قدرتمند و در عین حال ساده را برای وب سایت خود انتخاب کرده است.

متن بیشتری در صفحه وجود دارد، اما هنوز هم ساده و آسان برای خواندن است.

طارق به جای استفاده از رنگ سفید خالص، رنگ کمی مایل به سفید را برای ترکیب با پالت خاکستری و قرمز انتخاب کرد. این رنگ سفید به خصوص به شما می آید زیرا در تصاویر این صفحه پیراهن سفید پوشیده اید.

یک اشاره ظریف قرمز در متن در واقع ظاهر را کامل می کند و صفحه ای را که می تواند خسته کننده باشد برجسته می کند.


 
این کد رنگی است که در سایت طارق استفاده شده است.

اگر به دنبال پالت رنگی هستید که با صفحات حرفه ای، ساده و متن کمی بیشتر به خوبی کار کند، این گزینه عالی است که باید در نظر بگیرید.

3. گرادیان آبی و سبز با متن سفید
Stripe یک گزینه نرم افزار پردازش پرداخت محبوب برای شرکت های تجارت الکترونیک است. به عنوان یک برند فناوری، Stripe باید با آخرین روندهای فناوری همراه باشد. اما آنها همچنین دارای طرح های رنگی وب سایت مد روز هستند.

قبل از اینکه نگاهی به ظاهر وب سایت آنها در امروز داشته باشید، نگاهی به ظاهر سایت آنها در سال 2013 یعنی شش سال پیش بیندازید.


 


آیا با این طراحی مشکلی دارید؟ در ظاهر، کمی خسته کننده و کسل کننده به نظر می رسد. هیچ چیز واقعاً از نظر بصری جذاب نیست.

اما استرایپ تنظیماتی را انجام داد. پالت رنگ کنونی از تکنیک گرادیان استفاده می‌کند. خودت را بررسی کن

این صفحه آبی‌های زنده را با رنگ‌های فیروزه‌ای روشن و زیبا با رنگ‌های سبز haepo ترکیب می‌کند تا پس‌زمینه‌ای پویا با متن سفید ظاهر شود.

Stripe از یک مقیاس گرادیان استفاده می کند تا رنگ آبی بسیار ساده را با رنگ های دیگر ترکیب کند تا بافت بیشتری برای پس زمینه ایجاد کند.

تفاوت سایت 2013 با سایت 2020 شب و روز است. حتی اگر دو صفحه اصلی را بدون اطلاع از سال مشاهده کرده باشید، می‌توانید صفحه جدید را شناسایی کنید.


 
اگر وب سایت شما در حال حاضر قدیمی است و شبیه یک سایت Stripe مربوط به سال 2013 است، یک گرادیان رنگ اضافه کنید تا به پالت خود ظاهر مدرن تری ببخشید.

4. رنگ های نارنجی و قرمز را عقب نشینی کنید
رنگ های یکپارچهسازی با سیستمعامل در سال 2020 ترند هستند. بسیاری از برندهای معروف از رنگ های محبوب دهه 1970، 80 و 90 در وب سایت های خود استفاده می کنند. اما آنها به آنها یک پیچ و تاب مدرن می دهند.

با ترکیب عناصر رترو با حس مدرن، می توانید جان تازه ای به روندهای قدیمی بدهید. آنها همچنین می توانند احساسات خاص و آشنا را در مخاطب شما برانگیزند، مهم نیست که چه زمانی بزرگ شده اند.


 
این یک مقدار تناقض است. چگونه یکپارچهسازی با سیستمعامل و مدرن به طور همزمان امکان پذیر است؟

نگاهی به وب سایت Spotify بیندازید.

این رنگ‌های گرم نارنجی و قرمز حالتی رترو دارند، اما طراحی خود بسیار شیک است و از مقیاس گرادیان برای ترکیب رنگ‌ها استفاده می‌کند.

می توانید از بازاریابی نسلی برای تقسیم بندی مخاطبان هدف خود استفاده کنید. این مهم است که بدانید با طرح رنگ وب سایت خود چه چیزی را هدف قرار می دهید. این چیزی بیش از انتخاب طرح های صورتی برای زنان و طرح های آبی برای مردان است.

Spotify این رنگ را انتخاب کرد زیرا می دانست برخی از مخاطبانش افرادی هستند که در دهه 70 و 80 بزرگ شده اند. آنها همچنین می دانند که این رنگ ها برای نسل جوان تر مد هستند.

5. صورتی ملایم، صورتی روشن، مشکی جت
Cowboy با فروش دوچرخه های برقی خود در یک وب سایت مدرن و کمی صورتی، این برند را متمایز می کند. کلمات "کابویی" و "صورتی" معمولاً با هم ادغام نمی شوند، اما طراحی شیک و مد روز این وب سایت برای محصولاتی که به فروش می رساند عالی است.

رنگ صورتی ملایم پس زمینه باعث می شود دوچرخه جت مشکی برجسته شود و در مرکز توجه قرار گیرد. دوچرخه کابوی با افزودن لهجه‌های صورتی روشن در مکان‌های ظریف اطراف صفحه، یک پالت رنگی مدرن و امروزی را تکمیل می‌کند.

علیرغم مفاهیم زنانه صورتی، کابوی ها کاربرانی از هر جنسیت را هدف قرار می دهند. در عوض، آن را با مشکی جفت کنید تا صدایی سرگرم کننده، مد روز و اجتماعی ایجاد کنید.

اگر از این طرح خوشتان می آید و احساس می کنید که به وب سایت شما حسی مدرن می دهد، می توانید هنگام انتخاب طرح رنگ از کدهای رنگی زیر به عنوان مرجع استفاده کنید.

6. خاکستری، زرد ملایم، آبی عمیق
QED Group یک شرکت توسعه سازمانی مستقر در جمهوری چک است که مشتاق به کارگیری مفاهیم در روانشناسی و اقتصاد رفتاری است.

گروه QED فرهنگ و توانمندی شرکت را می شناسد، بنابراین خوب است که یک وب سایت شیک داشته باشید که از ترکیب رنگ های منحصر به فرد به روش های هوشمندانه استفاده کند.

در نگاه اول، پالت رنگ صفحه اصلی آنها کمی شلوغ تر از نمونه های دیگری است که تا کنون به آنها نگاه کرده ایم. اما آنها هنوز هم با این طراحی مد روز کار خوبی انجام می دهند.

به طور کلی، رنگ‌های زرد، آبی و بنفش را به‌عنوان رنگ‌های سخت خوانا و محجوب تصور می‌کنید. می‌توانید با استفاده از رنگ خاکستری روشن و ملایم برای پس‌زمینه، رنگ متضاد روشن‌تری به سیلوئت میانی اضافه کنید.

اگر می خواهید ظاهری معاصر در این رنگ های زرد ملایم همراه با خاکستری و آبی تیره داشته باشید، کد رنگ های زیر را بررسی کنید.

7. رنگ زمینی بسیار روشن


برچسب "Olymp" Konstantopoulos SA زیتون یونانی می فروشد. شرکت کاربرد بنابراین، رنگ های خاکی، به ویژه سایه های سبز نزدیک به رنگ زیتونی، برای یک وب سایت مناسب هستند.

طرح و طراحی این صفحه اصلی بسیار ساده است. انتخاب رنگ اصلی در اینجا، البته سبز زیتونی است. اما همانطور که می بینید بسیار کم استفاده می شود.

برداشتی تازه از یک طرح رنگی کلاسیک و در عین حال موثر. به جای استفاده بیش از حد از اشباع دیوار به دیوار سبز تیره، پس‌زمینه خاکستری ملایم، تصاویر، متن و رنگ‌ها را برجسته می‌کند.

اگر دقت کنید، می بینید که برگ های سبز خاموشی در پس زمینه وجود دارد. این به شما کمک می کند متن و لوگوی سبز رنگ خود را برجسته و جلب توجه کنید.

برای مشاغلی که با غذای سالم، گیاهان و کشاورزی سروکار دارند، پالت رنگ Earth Hue یک انتخاب عالی است. به این کدهای رنگ سبز، خاکستری و قهوه ای روشن مراجعه کنید تا ظاهری مشابه در وب سایت خود داشته باشید.

اگر محصول دارای رنگ قابل شناسایی باشد می توان عملیات مشابهی را انجام داد. با پس‌زمینه خاکستری روشن و رنگ کپی خاکستری تیره شروع کنید و کمی رنگ برجسته به آن اضافه کنید. این یک نقطه شروع خوب برای یک طرح رنگی ساده و نه خیلی به هم ریخته است که یک لیفت سریع صورت را با یک رنگ اصلی مشخص و یک رنگ برجسته مکمل ارائه می دهد.

8. رنگ های قرمز زیاد، بی صدا و متعادل
اگر به تمام طرح‌های رنگی وب‌سایت مرسوم که تا کنون به آن پرداخته‌ایم نگاهی بیندازید، متوجه رنگ قرمز محبوب خواهید شد که به ندرت استفاده می‌شود.

زیرا قرمز یکی از قدرتمندترین و در عین حال چالش برانگیزترین رنگ ها برای استفاده در یک وب سایت است. قرمز می تواند بسیار زیاد باشد زیرا به راحتی توجه خواننده را جلب می کند. با این حال، هنگامی که به درستی استفاده شود، می تواند یک راه عالی برای افزایش علاقه به وب سایت شما باشد.

یکی از راه‌های موثر برای استفاده از رنگ قرمز، استفاده از یک لمس ملایم برای رنگ دادن به چیزهایی به کوچکی چند کلمه کلیدی متن است (نمونه کار طارق اسماعیل در شماره 2 را به خاطر دارید؟).

راه دیگر این است که یک رنگ ملایم تر را با قرمز ترکیب کنید. این یک تاکتیک طرح رنگ پیشرفته تر از آنچه در وب سایت طارق دیده ام است.

چندی پیش، آژانس برندسازی خلاق 5/4 حصار را با رنگ‌های قرمز روشن و برنزه و فیروزه‌ای بی‌صدا برای بسیاری از وب‌سایت‌های خود تکان داد.

قرمز در اینجا کارهای سنگین زیادی را انجام می دهد و آبی-سبز خاموش به عنوان یک رنگ برجسته پشتیبانی می شود. اگر در کنار این قرمز، زرد روشن، آبی روشن و نارنجی روشن را انتخاب می کردم، خیلی زیاده روی می کردم.

اما این رنگ ملایم کاملا با قرمز ست می شود. این قرمز واقعاً با این برند همخوانی دارد. روشن، جسور و توجه زیادی به موضوع خلاقیت دارد.

بنابراین، اگر می خواهید رنگ بندی خود را مدرن و جسورانه کنید، توصیه می کنیم از این کدهای رنگی همراه با قرمز در وب سایت خود استفاده کنید.

با قرمز زیاد بزرگ نشوید. می‌خواهید از رنگ‌های ملایم زیادی استفاده کنید تا در عین حال که ظاهری مد روز به‌دست می‌آورید، به صفحه‌تان کمک می‌کند نفس بکشد.

9. پاستیل های آینده نگر و رنگ های اصلی
این لیست بدون مثال Anton & Irene کامل نخواهد بود. اینها طراحان حرفه ای هستند که در نیویورک مستقر هستند. آنها در تمام جنبه های طراحی از جمله محصولات دیجیتال تخصص دارند.

و آنها یک کلاس استاد مطلق در مورد پاستیل و مقدماتی برگزار کردند.

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد رنگ بندی این وب سایت وجود دارد، احساس آینده نگرانه آن است. انتخاب لباس آنتون و ایرنه بسیار دور است. این یک انتخاب جسورانه است، اما گاهی اوقات جسورانه ترین انتخاب بیشترین بازده را دارد. در اینجا آنها بدون از دست دادن جذابیت خود از ترکیب های پر زرق و برق استفاده می کنند.

این سایت از رنگ های بیشتری نسبت به نمونه های دیگری که تاکنون دیده ام استفاده می کند، اما به ندرت از آن استفاده می شود، بنابراین صفحات نامرتب یا جذاب نیستند. این در تصاویری که استفاده می کنند نیز منعکس می شود. آنتون رنگ های متضاد بنفش و نارنجی می پوشد و ایرن آبی و زرد می پوشد. آنها متضاد ناقص هستند (مقابل آبی نارنجی و متضاد بنفش زرد است). اما در کل خوب کار می کنند.

اگر به دنبال یک چرخش هنری در طرح رنگ وب سایت خود هستید، این ترکیب های مختلف رنگ های دقیق را امتحان کنید.

10. مشکی روی سیاه روی سیاه
تقریباً در هر وب‌سایتی که تاکنون دیده‌ایم مقداری رنگ سیاه دیده‌ایم، اما به ندرت همیشه از آن استفاده می‌کنیم. معمولاً برای متن رزرو می شود، نه یکی از رنگ ها یا پس زمینه های پیش فرض.

اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از رنگ مشکی تیره بیشتری در طرح رنگ وب سایت خود استفاده کنید. این به نشان دادن احساس کلاس، تجمل و حرفه ای بودن کمک می کند، به خصوص در هنگام استفاده از رنگ های مختلف مشکی مانند:

آن را در وب سایت JYBH بررسی کنید. ترکیب سایه‌های مختلف مشکی، افکت گرادیان را که قبلاً در نمونه‌های دیگر دیده بودیم، به شما می‌دهد. درجه بندی مشکی سنگین به سایت ظاهری مرموز و جسورانه می بخشد.

این شرکت یک تولید کننده لباس فرانسوی است که لباس و لوازم جانبی لوکس را برای مردان و زنان می فروشد. مانند مد، مشکی رنگی جاودانه برای طراحی وب است. در طول سال ها محبوب بوده است و در سال 2020 و پس از آن همچنان محبوب خواهد بود.

با این حال، اگر می خواهید وب سایت خود را تیره کنید، از سایه های مختلف مانند مثال بالا برای افزودن عمق و بافت استفاده کنید. رنگ مشکی تکی صاف و ساده به نظر می رسد.

https://kaarbord.ir

12 سوالی که باید هنگام جستجوی یک طراح وب بپرسید

هنگامی که به دنبال شخصی برای کمک به ایجاد یک وب سایت برای شرکت خود هستید، روند پیدا کردن یک طراح وب قابل اعتماد می تواند به سرعت گیج کننده شود. طراحان ممکن است در مورد فن آوری یا روش طراحی صحبت کنند، پیشنهادهای پیچیده با گزینه های متعدد برای طراحی سایت شما ارائه دهند... اما تنها چیزی که می خواهید یک وب سایت ساده است که کسب و کار کاربرد جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

با این حال، پرسیدن سؤالات مناسب از یک طراح وب (یا آژانس) می تواند این روند را آسان تر کند.

به همین دلیل است که ما این لیست از سوالات را جمع آوری کرده ایم تا از یک طراح وب یا شرکت طراحی وب حرفه ای که در نظر دارید برای ایجاد یک وب سایت برای شما استخدام کنید بپرسیم. این سوالات می تواند به شما کمک کند بهتر بفهمید که آیا طراح می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند یا خیر.

آنها همچنین تضمین می کنند که شما چیزی بیش از یک قیمت خوب دریافت می کنید. به هر حال، هزینه وب‌سایت شما مهم است، اما بهتر است برای چیزی که از قبل به آن علاقه دارید، بیشتر بپردازید، در مقابل چیزی که نیاز به تنظیمات یا اصلاحات چندگانه دارد—اصلاحاتی که مطمئناً اضافه خواهند شد.

به خواندن ادامه دهید تا 12 سوالی که باید از طراح وب سایت خود بپرسید را بیاموزید!

با 888-601-5359 تماس بگیرید تا با یک استراتژیست در مورد خدمات طراحی وب از WebFX، از طراحی مجدد تا طراحی در 30 روز صحبت کنید.

1. چقدر تجربه دارید؟
اگرچه لزوماً چیز بدی نیست اگر طراح مورد نظر شما فقط یک یا دو سال وب سایت ایجاد کرده باشد، تجربه صنعت می تواند فوق العاده ارزشمند باشد. به دنبال طراحان یا شرکت هایی باشید که پنج سال یا بیشتر تجربه دارند.

2. چه نوع وب سایت هایی طراحی کرده اید؟
طیف گسترده ای از تجربه طراحی نیز می تواند بسیار ارزشمند باشد.

طراحانی که روی همه چیز از وب سایت های تجارت الکترونیک گرفته تا میکروسایت ها کار کرده اند، احتمالاً در طراحی سایت شما مشکلی ندارند. یا اگر به دنبال یک نوع سایت هستید و طراح که با آن کار می کنید در آن تخصص دارد، قطعا در دستان خوبی خواهید بود.

اگر در معرض خطر عدم تطابق طراحی باشید، این سؤال طراحی وب می تواند آن را آشکار کند. به عنوان مثال، اگر به دنبال طراحی سایت تجارت الکترونیک هستید، اما شرکت طراحی که با آن صحبت می کنید تا به حال وب سایت هایی را برای شرکت های B2B ایجاد کرده است، ممکن است بخواهید به دنبال شرکت دیگری باشید.

3. آیا می توانید برخی از وب سایت هایی را که طراحی کرده اید به من نشان دهید؟
یک طراح یا شرکت معتبر از به اشتراک گذاشتن نمونه کارها از طرح های گذشته خود، یا حتی ارائه گواهی از مشتریانی که این طرح ها را دریافت کرده اند، بسیار خوشحال خواهند شد. اگر در اینجا مقاومتی دریافت کردید، وقت آن است که به دنبال طراح دیگری بگردید.

4. آن وب سایت ها چه نوع نتایجی را تجربه کردند؟
طراحی یک وب سایت معمولاً تنها بخشی از چیزی است که به موفقیت آن کمک می کند. فاکتورهای دیگری از جمله محتوای آن و بهینه سازی موتور جستجو نیز وجود دارد که میزان درآمد آن برای یک کسب و کار را نیز تعیین می کند. با این حال، هنوز ایده خوبی است که از طراح وب بالقوه خود بپرسید که چگونه کار آنها به موفقیت کسب و کاری که قبلاً با آن کار می کردند کمک کرده است.

دقیقاً مانند درخواست شما برای دیدن نمونه کارها، این نوع اطلاعات باید با کمال میل توسط طراح به اشتراک گذاشته شود و ترجیحاً در قالبی مستند و قابل هضم باشد. طراح باید بتواند با اطمینان بگوید که طراحی آنها منجر به افزایش درصد خاصی در فروش، تبدیل یا سرنخ برای مشتری شده است.

به عنوان مثال، WebFX یک صفحه نتایج دارد که در آن معیارهای مشتری را برای کسانی که با ما در طراحی مجدد، کمپین های سئو و سایر طرح ها کار کرده اند نشان می دهیم. این نوع اطلاعاتی است که باید از طراح دریافت کنید یا حداقل در مورد آن به شما گفته شود.

5. طراحی شما چگونه به من کمک می کند تا به اهدافم برسم؟
این سوال برای پرسیدن از یک طراح وب سایت مستلزم آن است که طراح به طور خاص در مورد اینکه چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند صحبت کند. اینجاست که ممکن است کسی که از نقطه نظر «من فقط می‌خواهم پول درآورم» به طرح شما نزدیک شود، دچار لغزش شود. آنها ممکن است وعده چیز مبهمی مانند افزایش فروش را بدهند زیرا سایت شما بسیار خوب به نظر می رسد، یا ممکن است اصلا نتواند به این سوال پاسخ دهد!

از طرف دیگر، یک طراح وب که با ذهنیت «می‌خواهم به شما کمک کنم موفق شوید» به پروژه نزدیک می‌شود، می‌تواند با اطمینان به این سؤال پاسخ دهد و به این نکته اشاره کند که چگونه ویژگی‌های پیشنهادی طراحی وب‌سایت شما به شما کمک می‌کند. اهداف تجاری که می خواهید به آنها برسید از درخواست جزئیات نترسید، زیرا یک طراح معتبر مطمئناً می تواند آنها را ارائه دهد.

6. طراحی وب سایت من چقدر طول می کشد؟
هیچ پاسخ درستی برای این وجود ندارد، اما آنچه را که می خواهید بشنوید خواهید دانست. اگر در تنگنای زمانی هستید و پاسخ طراح وب «شش ماه» است، باید به دنبال یک شرکت طراحی وب با منابع بیشتری باشید که بتواند نیازهای شما را بهتر برآورده کند.

7. مایلید چند ویرایش انجام دهید؟
پاسخ به این باید شبیه به "هر تعداد که طول بکشد" باشد. طراحان وب معتبر تعداد بازبینی‌ها را محدود نمی‌کنند، در مراحل اولیه بیش از تعداد مجموعه‌ای از ویرایش‌های طراحی وب‌سایت خود را از شما دریافت می‌کنند یا به شما می‌گویند که چیزی قابل اصلاح نیست. به عنوان مشتری، پس از همه، شما باید از محصول نهایی راضی باشید!

8. چقدر نزدیک با شرکت ما کار خواهید کرد؟
به پاسخ این سوال برای یک آژانس یا طراح وب سایت با دقت گوش دهید. طراحی که انتخاب می‌کنید، کسی است که شما می‌خواهید با تیم خود ارتباط برقرار کنید، به‌گونه‌ای که گویی آن‌ها بخشی از آن هستند، برخلاف شخصی که از خارج به داخل آن نگاه می‌کند. پاسخ.

9. در طول فرآیند طراحی چگونه ارتباط برقرار خواهیم کرد؟
به طور مشابه، این پاسخ به شما ایده خوبی در مورد اینکه طراح وب تا چه حد با تیم شما کار خواهد کرد، می دهد. برخی از طراحان از ایمیل برای برقراری ارتباط استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر به نرم افزار مدیریت پروژه مانند Basecamp (که ما در WebFX از آن استفاده می کنیم) متکی هستند.

مهمتر از همه، اطمینان حاصل کنید که طراح مورد نظر شما پاسخی به این سوال دارد: در طول یک طراحی مجدد به ارتباط مداوم نیاز است تا همه چیز به آرامی حرکت کند، و طراح شما باید کسی باشد که ارتباطات گفته شده را سازماندهی می کند.

10. آیا سئو در طراحی وب شما ادغام شده است؟
بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، بخش مهمی از هر وب سایت جدید است. اگر تیم جداگانه ای ندارید که روی محتوا و/یا سئوی وب سایت شما کار می کند، این سوال را از طراح بپرسید. آنها قطعا باید یک پاسخ و همچنین یک طرح دقیق سئو برای شما داشته باشند. اگر این کار را نکردند، به دنبال یک شرکت طراحی باشید که در زمینه سئو تخصص دارد - این کار در دراز مدت شما را از دردسرهای زیادی نجات می دهد.

سئو چیزی است که باید از همان ابتدا در طراحی وب سایت شما گنجانده شود، نه اینکه در پایان به آن اضافه شود. از آنجایی که بهینه سازی وب سایت شما بر رتبه بالای آن در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد، همچنین بر تعداد فروش یا سرنخ جدیدی که از آن به دست می آورید نیز تأثیر می گذارد. ایجاد یک وب سایت جدید بدون برنامه سئو ایده بدی است، بنابراین با طراح وب خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که در رادار آنها قرار دارد!

11. هزینه طراحی وب جدید من چقدر خواهد بود؟
در نهایت، یکی از مهم ترین سوالاتی که باید از طراح وب خود بپرسید: هزینه. پاسخ به این سوال همیشه متفاوت خواهد بود. هزینه طراحی وب سایت معمولاً به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

تجربه طراح
اندازه سایت در حال طراحی
عملکرد سایت
نوع طراحی (مدرن، پیشرفته، ساده، واکنش گرا و ...)
چند نفر درگیر فرآیند هستند
از آنجایی که بسیاری از شرکت‌های طراحی وب، قیمت‌های خود را به صورت آنلاین منتشر نمی‌کنند، خرید کردن و دانستن اینکه آیا معامله خوبی دریافت می‌کنید دشوار است. تنها راه برای اطمینان واقعی این است که قیمت‌هایی را که از شما نقل می‌شود با سایتی که قیمت‌گذاری خود را منتشر می‌کند مقایسه کنید، یا به عقل خود اعتماد کنید.

شما بهتر می دانید 

تا آنجا که به طراحی وب سایت مربوط می شود، به هر کسی که می توانید و نمی توانید هزینه کنید، بگویید. بنابراین از «نه» گفتن یا درخواست قیمت کمتر نترسید. حتی اگر از نقل قولی که به شما داده شده خوشتان نمی آید، می توانید کنار بروید. اما یک چیز را به خاطر بسپارید: آنچه را که برای آن هزینه می کنید دریافت می کنید و یک وب سایت ارزان اغلب دارای معایب زیادی است.

12. آیا می توانم برای به روز رسانی های آینده طرح خود با شما تماس بگیرم؟
در نهایت، همیشه باید با طراح مورد نظر خود مشورت کنید تا ببینید آیا آنها مایل به همکاری با شما در آینده هستند یا خیر. اگر می خواهید یک صفحه را به روز کنید، یک عنصر بصری جدید اضافه کنید یا حتی وب سایت خود را دوباره طراحی کنید، آیا آنها می توانند به شما کمک کنند؟

اکثر طراحان و شرکت‌های طراحی وب، قیمت‌های ساعتی یا قراردادهایی دارند که به شما امکان می‌دهد با هزینه کمتر روابط بلندمدت برقرار کنید. ثبت نام در یکی از این طرح ها را در نظر بگیرید تا در عین حال که یک طراح قابل اعتماد را در اختیار دارید، کمی پول پس انداز کنید.

 

چرا از یک طراح وب سوال بپرسیم؟


سوال پرسیدن راه خوبی برای شناختن کسی است. علاوه بر این، این یک راه عالی برای دستگیر کردن فردی ناآماده و تماشای واکنش او به چیزی است که نمی‌توانست پیش‌بینی کند.

وقتی از یک طراح وب پروپوزال دریافت می کنید، همه چیز از قبل برنامه ریزی شده و فکر شده است. اما وقتی سوالی می‌پرسید، طراح را در محل برای پاسخگویی قرار می‌دهید. این به شما فرصت بیشتری می دهد تا بفهمید آنها واقعاً در مورد چه چیزی هستند.

این لیست از سوالاتی که باید از طراحی سایت با تیم کاربرد خود بپرسید به هیچ وجه کامل یا جامع نیست، اما هنوز هم نمونه ای است که باید در مورد آن فکر کنید. اگر دوست دارید می‌توانید این سؤالات را در یک جلسه حضوری، تلفنی یا حتی از طریق ایمیل بپرسید - اما دو گزینه اول بهتر هستند، زیرا به این ترتیب بلافاصله پاسخ دریافت خواهید کرد.

شما واقعاً می توانید از طراح مورد نظر در مورد کار کردن با هر چیزی که فکر می کنید بهترین است بپرسید. این ممکن است به معنای پرسیدن سؤالات خاص در مورد تجربه آنها در صنعت شما باشد، اگر قبلاً سایت هایی مانند سایت شما طراحی کرده اند یا اینکه در مورد نوع طراحی مورد نظر شما چه می دانند.

وقتی به دنبال یک طراح وب برای کار با او هستید از پرسیدن سوال نترسید. اگر زمانی احساس کردید که طراح را آزار می‌دهید، احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که از آنجا دور شوید – یک کسب‌وکار طراحی وب معتبر همیشه پذیرای مشتریان خود بوده و مایل به کمک به مشتریان خود خواهد بود!

منبع