طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

طراحی وب چیست؟


طراحی وب چیست؟

 

"طراحی وب چیست؟" یا "طراحی وب چیست؟" اگر یک پاسخ کوتاه به این سوال بدهیم؛ طراحی وب؛ ارائه محتوای صفحه وب متشکل از تصاویر و متون به بازدیدکنندگان وب سایت به شیوه ای منظم است. تعاریفی مانند طراحی وب سایت، پروژه طراحی وب یا ساخت وب سایت کاربرد نیز مترادف با طراحی وب به کار می روند.

برای طراحی وب ابتدا به یک پروژه نیاز است. شرکت، شخص، برند یا محصول موضوع اصلی پروژه را تشکیل می دهد. به عنوان مثال؛ وب سایت پزشک یا دندانپزشک، وب سایت شرکت، وب سایت هتل، وب سایت مرکز بهداشت یا بیمارستان یک پروژه طراحی وب است. همانطور که از اینجا فهمیده می شود، طراحی وب تمام کار کدنویسی، تنظیم و انتشار صفحات وب سایت در اینترنت به منظور تبلیغ افراد، مؤسسات یا سازمان ها است. کارشناسانی که این مطالعات را انجام می دهند، طراحان وب، طراحان وب یا استادان وب نامیده می شوند.

 

چگونه وب سایت طراحی کنیم؟


یک وب سایت قبل از انتشار مراحل زیادی را طی می کند.

  • تعیین پروژه

  • مطالعه هویت شرکتی
  • مطالعه طراحی گرافیک
  • کدگذاری صفحات وب
  • یکپارچه سازی سیستم مدیریت محتوا
  • فرآیند تست وب سایت
  • انتشار وب سایت

 

تعیین پروژه

هنگام تعیین پروژه، نیازها در نظر گرفته می شود. هدف وب سایت ممکن است تبلیغ شخص یا موسسه باشد و یا ممکن است برجسته کردن فعالیت های تجاری شرکت باشد. در این مرحله، تجزیه و تحلیل جامع رقبا انجام می شود. در حالی که پروژه در حال تعیین است، هدف طراحی سایت محتوای وب سایت مشخص می شود.

مطالعه هویت شرکتی
کار هویت سازمانی کاری است که باید قبل از اینکه پروژه طراحی وب زنده شود تکمیل شود. به عنوان مثال؛ لوگوی شرکت بخشی از کار هویت شرکتی است. رنگ های استفاده شده در وب سایت باید متناسب با رنگ های شرکتی باشد. لوگو، رنگ، شعار و غیره عناصر هویت سازمانی مهمترین عناصر مورد استفاده در طراحی وب سایت هستند.

مطالعه طراحی گرافیک
در مطالعات طراحی گرافیک، مطالعات هویت سازمانی مبتنی است. طراحی بصری صفحات وب با استفاده از برنامه های پیکسلی و ویرایش عکس مانند Adobe Photoshop انجام می شود. تصاویری مانند عکس، عکس و گرافیک برای استفاده در صفحات وب با دقت آماده شده و در مکان های مناسب و صحیح قرار می گیرند.

 

کد نویسی صفحات وب

زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت، SQL، PHP، Python و ASP در فرآیند کدنویسی صفحات وب استفاده می شود. برای اینکه مرورگرهای اینترنتی مانند گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپرا یا اینترنت اکسپلورر وب سایت ها را نمایش دهند، صفحات وب باید به این زبان ها کدگذاری شوند. در نتیجه طراحی گرافیکی، کدگذاری صفحات وب و ایجاد محتویات صفحات وب، ساختار و ظاهر کلی وب سایت پدیدار می شود.

یکپارچه سازی سیستم مدیریت محتوا (CMS).
سیستم مدیریت محتوا (CMS)، عکس‌ها، تصاویر، جداول، تصاویر، ویدئو، متن و غیره صفحات وب صاحب وب‌سایت. نرم افزاری که به شما امکان اضافه و حذف محتوا را می دهد. نرم افزار CMS به صاحب وب سایت اجازه می دهد تا محتوای سایت را بدون وابستگی به طراح وب به روز کند. با این حال، امروزه از نرم افزار CMS تنها برای به روز رسانی وب سایت ها استفاده نمی شود. بسیاری از شرکت های خدمات طراحی سایت یا طراحان آزاد می توانند خدمات خود را با استفاده از نرم افزار CMS در کار طراحی وب خود ارائه دهند. نرم افزار CMS، ویژگی ها، زمینه های استفاده و مزایای نرم افزار CMS را می توان با عنوانی جداگانه بررسی کرد، هرچند موضوع بسیار جامعی است.

فرآیند تست وب سایت
در این فرآیند که نشان می دهد کارهای طراحی وب به درستی انجام شده است یا خیر، آثار مفقود یا اضافی مشخص می شوند. ممکن است جزئیاتی وجود داشته باشد که باید در وب سایت باشد اما نادیده گرفته می شود. گاهی موضوع فنی است و گاهی محتوای بصری یا متن محور. در طول مراحل تست، وضعیت بصری صفحات وب، ظاهر آنها در دستگاه های تلفن همراه، سرعت باز شدن صفحه و غیره. با انجام کنترل های لازم بر روی موضوعات، عملکرد کاری وب سایت به حد مطلوبی می رسد.

انتشار وب سایت

البته موضوعات مختلفی وجود دارد که در مراحل طراحی وب سایت قابل بیان است. با این حال، به ساده ترین عبارت، یک پروژه طراحی وب این فرآیندها را طی می کند. در نتیجه مطالعات گسترده و دقیق، وب سایت آماده انتشار می باشد. برای اینکه وب سایت منتشر شود، به نام دامنه ای به نام دامنه و یک سرویس میزبانی که صفحات وب سایت در آن میزبانی می شوند، نیاز است. پس از دریافت نام دامنه و سرویس میزبانی وب سایت منتشر می شود. پس از انتشار وب سایت، لازم است نقشه سایتی که هر صفحه وب در آن تعریف شده است را برای موتورهای جستجو ارسال کنید. موتور جستجوی گوگل امروزه پرکاربردترین موتور جستجو است. پس از انتشار وب سایت، نقشه سایت وب سایت برای گوگل ارسال می شود. وب سایت ایندکس شده و توسط بازدیدکنندگان در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

 

چرا طراحی وب؟

 

هدف اصلی طراحی وب، ایجاد بستری است که منافع متقابل را برای بازدیدکنندگان وب سایت و صاحبان وب سایت فراهم کند. یک پروژه دوجانبه سودمند به هدف خود رسیده است. یک مثال خوب شرکتی است که می خواهد محصول خود را تبلیغ کند و بازدیدکننده ای که می شناسد، دوست دارد و می خواهد محصول را بخرد.

طراحی وب برای اهداف مختلفی طراحی شده است.

  • وب سایت های تبلیغاتی شرکتی
  • وب سایت های فروش و تبلیغات محصولات تجاری
  • وب سایت های وبلاگ شخصی
  • وب سایت های خبری
  • وب سایت های رسانه های اجتماعی
  • فروش آنلاین یا وب سایت های تجارت الکترونیک

منبع

  • کمیل شاهقلعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی