طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

6 اصول جاوا اسکریپت که باید بدانید

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که همه باید یاد بگیرند ، زیرا در قلب همه برنامه نویسی ها قرار دارد. ضروری است ، حتی اگر این هدف نهایی یادگیری نباشد. برای شروع ، یادگیری و شروع استفاده از JavaScript آسان است. برای شروع نیازی به نصب هیچ چیزی یا پیکربندی محیط های زمان اجرای بسیار پیچیده ندارید. همچنین برای توسعه دهندگان وب بسیار سرگرم کننده است ، خواه شروع به کار کنید یا در حال حاضر متخصص توسعه وب هستید. علاوه بر این ، اگر به دنبال استخدام در برنامه نویسی وب هستید ، مطمئناً با ابتدایی ترین دانش جاوا اسکریپت نیز برتری دارید. با در نظر گرفتن این موارد ، در اینجا 6 اصل اساسی که باید در مورد این زبان بدانید آورده شده است:

1. نمونه های اولیه
نمونه های اولیه
زبان جاوا اسکریپت بر اساس نمونه های اولیه است. همه اشیاء در جاوا اسکریپت ویژگی ها و روش های خود را از نمونه اولیه خود به ارث می برند. هر جسمی که با استفاده از یک شیء تحت اللفظی یا با یک شی جدید ایجاد شده است ، از نمونه اولیه شیء به ارث می رسد. اشیایی که با استفاده از تاریخ جدید ایجاد شده اند ، نمونه اولیه تاریخ را به ارث می برند. در بالای زنجیره نمونه اولیه شی قرار دارد. جاوا اسکریپت مبتنی بر تخصیص است ، به این معنی که هر شیء جاوا اسکریپت دارای یک زنجیره نمونه است. به عنوان مثال ، اگر سعی می کنید به یک ویژگی روی یک شی دسترسی داشته باشید و آن ویژگی را دریافت نمی کنید ، برنامه می تواند به نمونه اولیه آن نگاه کند تا آنچه را که شما به دنبال آن هستید به شما ارائه دهد. در این حالت ، نمونه اولیه به عنوان یک شیء نماینده عمل می کند ، به این ترتیب که جستجوی ویژگی را به شیء نمونه واگذار می کند. جستجو می تواند ادامه یابد تا به نمونه اولیه برسد ، که اکنون نمونه اولیه شی است. این همان چیزی است که استفاده مجدد از کدها را در برنامه نویسی جاوا اسکریپت آسان کرده و حافظه را نیز حفظ می کند.

2. برنامه نویسی ناهمزمان
جاوا اسکریپت ناهمزمان
برنامه های کاربردی در جاوا اسکریپت معمولاً روی یک حلقه رویداد واحد اجرا می شوند. با این وجود ، این بدان معنا نیست که به دلیل انجماد برنامه ها ، به خصوص هنگامی که محاسبات سختی انجام می شود ، تأخیر ایجاد می شود. همچنین به این معنا نیست که باید مدتی منتظر بمانید تا درخواست های شبکه انجام شود. مزایایی که با جاوا اسکریپت تجربه می کنید همه به برنامه نویسی ناهمزمان برمی گردد. این تکنیکی است که توسعه دهندگان می توانند برای مدیریت همزمانی و اطمینان از این که دو یا سه اتفاق می تواند همزمان رخ دهد ، بدون ایجاد تاخیر از آن استفاده کنند. در جاوا اسکریپت ، اینها به عنوان تداوم ، عملکردهای تماس و وعده ها نامیده می شوند ، اما موارد بیشتری در راه است که باید در مورد آنها نیز بیاموزید. دستیابی به این اصل اساسی یادگیری را بسیار ساده تر می کند.

3. MV Frameworks
چارچوب های MV
چارچوب های MV برای سازماندهی برنامه های کاربردی شما و همچنین تفکیک نگرانی ها طراحی شده اند. به همین دلیل است که توسعه دهندگان وب جاوا اسکریپت باید نحوه استفاده از حداقل یکی از چارچوب های MV را بدانند. برخی از بهترین و در واقع مواردی که باید به آنها تسلط داشته باشید عبارتند از Backbone.js ، Ember و Angular.js. همچنین می توانید با کتابخانه های MVP آشنا شوید. به این ترتیب ، می توانید برنامه های خود را ساختاربندی کنید. این چارچوب ها همچنین حفظ کد خود را برای فرد آسان می کند و می توانند قابلیت استفاده مجدد از کد را ارتقا دهند.

4. برنامه نویسی عملکردی
برنامه نویسی عملکردی
برنامه نویسی تابعی از توابع تمیز استفاده می کند که معمولاً بدون حالت هستند. این بدان معناست که آنها بر استدلال هایی به عنوان ورودی تکیه می کنند و هنگامی که ورودی های یکسانی را به آنها دادید ، خروجی یکسانی تولید خواهند کرد. به دلیل حالت خالص ، این توابع هیچ گونه عوارض جانبی ایجاد نمی کنند و این بدان معناست که هیچ تاثیری بر وضعیت هیچ متغیری که در خارج است ، از جمله آنهایی که به عنوان استدلال مطرح می شوند ، نخواهد داشت. به همین دلیل این توابع در جاوا اسکریپت بسیار مفید هستند. امروزه استفاده از ابزارهای کاربردی شیوه برنامه نویسی مردم در گذشته را تغییر داده است. امروزه ، با جاوا اسکریپت ، از ابزارهای اضافی ES5 استفاده می شود که ابزارهای جاوا اسکریپت داخلی را ایجاد کرده است. این به نوبه خود برنامه نویسی را بسیار آسان و م makesثر می کند.

5. بسته شدن و Lambdas
Lambdas و بسته شدن
این یکی از مهمترین مواردی است که هر توسعه دهنده وب جاوا اسکریپت باید آن را بداند زیرا بسته شدن و lambdas کمک قابل ملاحظه ای در توسعه موفقیت آمیز برنامه ها می کند. هر زمان که یک تابع را صادر می کنید ، یک بسته ایجاد می کنید. این به طور خودکار اتفاق می افتد بنابراین هر بار که یک تابع callback ایجاد می کنید یا یک تابع را برای یک تابع دیگر برمی گردانید ، باید بدانید که قبلاً یک بسته بسته ایجاد کرده اید. این بسته شدن ها بسیار مهم هستند زیرا حالت را برای اشیاء فراهم می کنند و همچنین می توانند برای برنامه نویسی ناهمزمان استفاده شوند. بنابراین بستن در جاوا اسکریپت مهم است زیرا اکثر API هایی که به تابع callback نیاز دارند ابزارهای دیگری را که از طریق آنها می توانند پارامترها را به آن توابع فراخوانی ارسال کنند ، ارائه نمی دهند.

6. Express و Node.js
اکسپرس و Nodejs
این همان چیزی است که بسیاری از شرکت های محبوب امروزه از آن استفاده می کنند و در عوض ، آنها از عملکرد بهتر برنامه و سایر ویژگی های فوق العاده ای که برنامه های آنها را برای کاربران خود مفیدتر می کند ، لذت می برند. Express در حال حاضر محبوب ترین چارچوب برنامه برای Node است.

اساساً ، محبوبیت جاوا اسکریپت این روزها چهره توسعه وب را بسیار تغییر داده است. این امر چیزهای زیادی را به ارمغان آورده است که حتی تصور آن چند سال پیش و امروز سخت بود. کارهای بیشتری را می توان با جاوا اسکریپت انجام داد. با Node.js ، که به خودی خود در جاوا اسکریپت نوشته شده است ، به لطف قابلیت فشار آن می توانید وب سایت های بلادرنگ ایجاد کنید.

جاوا اسکریپت در طول زمان تکامل یافته است و محبوبیت آن هر روز به طور مداوم در حال افزایش است. این زبان دیگر یکی از بسیاری از زبان های برنامه نویسی نیست که با صفحات وب کار می کند ، زیرا امروزه به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی توسط اکثر توسعه دهندگان تبدیل شده است. درک و کار با آن آسان است ، به همین دلیل بسیاری از برنامه نویسان مبتدی برای یادگیری آن ابتدا تصمیم می گیرند. این نیز جالب است و هنگامی که شروع به درک افزونه های مرورگر می کنید ، زمان بسیار خوبی را برای کار با آن خواهید داشت. این زبان برنامه نویسی است که می توانید برای افزودن جلوه های متحرک به پروژه های خود استفاده کنید. بسیاری از توسعه دهندگان امروزی از جاوا اسکریپت استفاده می کنند. بنابراین این یک زبان برنامه نویسی خوب برای یادگیری امروز برای توسعه بهترین برنامه ها است.

  • کمیل شاهقلعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی