طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم: 10 قانون طلایی برای مبتدیان

راهنمای ما برای مبتدیان در طراحی وب می تواند به شما در چیدمان زیبا و کاربردی وب سایت شما کمک کند.

مهم نیست که چقدر تخصص طراحی دارید، یک وب سایت جدید مانند صفحه خالی یک هنرمند است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید که حتی شروع کردن به آن سخت است. بنابراین، قبل از اینکه Lorem Ipsum را امتحان کنید، این 10 قانون طراحی وب را بخوانید. حتی اگر دقیقاً بدانید که چه می خواهید، ممکن است در این دستورالعمل ها چیز مفیدی بیابید. مقاله را تا انتها بخوانید و 3 مرحله محکم کاربرد در مورد نحوه طراحی یک وب سایت، از فاویکون ها گرفته تا فونت ها، نقشه های سایت و رنگ های هگزا را کشف کنید. و نکات تخصصی را برای تجارت الکترونیک، تجارت/آژانس/شرکت، نمونه کارها، وبلاگ انتخاب کنید.

این دستورالعمل ها و نکات می تواند به شما کمک کند بازدیدکنندگان صفحه وب خود را طولانی تر بمانند و آنها را به طور یکپارچه از نقطه A به نقطه B منتقل کنید.

 

قبل از شروع ساختن وب سایت خود (اگر علاقه مند هستید، به پایین بروید و مراحل ساخت پادمان ها را بررسی کنید)، این ده قانون را به عنوان دستورالعمل های مفیدی برای شیک تر کردن و همچنین کارآمد کردن طرح وب سایت خود در نظر بگیرید.

 

قانون شماره 1: از درهم ریختگی پرهیز کنید

چیدمان ها می توانند با تصاویر، چیدمان های مختلف دکمه ها و چیدمان نامنظم به هم ریخته به نظر برسند. همچنین، یک چیدمان به هم ریخته، بازدیدکنندگان را از رفتن به مرحله بعدی، چه بازدید از یک صفحه محتوا یا افزودن یک کالا به سبد خرید، باز می دارد. به یاد داشته باشید، فضای سفید دوست شماست.

 

قانون شماره 2: طرح را در بالای تاشو اولویت بندی کنید

"Fold" به معنای بخشی از حاشیه در زیر مرورگر است. دسترسی به هر محتوایی که در زیر صفحه قرار دارد فقط با پیمایش امکان پذیر است. یعنی کاربر باید از ابتدا اسکرول کند! همیشه مطالب و اطلاعات کلیدی را بالای خط تاشو قرار دهید.

برای سایت‌های موبایل، چین‌های کوتاه‌تر به معنای فضای کمتری برای بازدیدکنندگان برای ادامه پیمایش است. مزایا را در نظر بگیرید.

 

قانون شماره 3: قانون هیک هیمن را به خاطر بسپارید
قانون هیک هیمن بیان می‌کند که هرچه گزینه‌های بیشتری در اختیار داشته باشید، زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری فرد طول می‌کشد. گزینه های خود را در هر مرحله از تجربه کاربری محدود کنید تا بازدیدکنندگان شما در وب پرت نشوند. یک دکمه فراخوان به عمل بسیار مؤثرتر از یک گزینه منوی طولانی است.

 

قانون شماره 4: به جای کلیک کردن، پیمایش را تشویق کنید
پیمایش یکپارچه طرح‌بندی‌های وب را به هم متصل می‌کند. در مقایسه با پیمایش و کلیک کردن، کلیک کردن زمان زیادی طول می کشد تا بارگیری شود تا تجربه شود. اسکرول کردن در موبایل نیز بصری تر است.

بهتر از همه، اسکرول کردن راحت تر از کلیک کردن است، بنابراین کاربران مدت بیشتری در سایت شما می مانند. یک مطالعه اخیر توسط Crazy Egg نشان داد که تغییر از کلیک به اسکرول نرخ تبدیل را تا 36٪ افزایش می دهد.

 

قانون شماره 5: از عکس های واقعی و طبیعی استفاده کنید
آیا می دانستید که بازدیدکنندگان وب سایت از عکس های مصنوعی متنفرند؟ یک عکس از یک مدل بیش از حد ممکن است برای یک سایت شرکتی مناسب باشد، اما بازدیدکنندگان احساس می‌کنند با تصویری معتبرتر از شما یا اعضای تیمتان مرتبط هستند. یک تصویر استوک طبیعی که با زندگی صادق است می تواند جایگزین عالی باشد. در واقع، Shutterstock بهترین دسته‌بندی تصاویر استوک را برای وب‌سایت‌ها انتخاب کرده است تا انتخاب سبک متناسب با برندتان را برای شما آسان کند.

 

قانون شماره 6: از سرنخ های بصری استفاده کنید
استفاده از تصویر یا گرافیکی که مستقیماً برای کاربر است، مانند تصویر شخصی که به دکمه‌ای نگاه می‌کند یا فلشی که به گزینه‌ای از منو اشاره می‌کند، یک تکنیک واضح برای هدایت بازدیدکنندگان شما به یک اقدام مهم است. آیا شما آشکار هستید؟ شاید. تاثیر گذار؟ من مطمئن هستم.

 

قانون شماره 7: خوانایی بر سبک ارجحیت دارد
آیا تا به حال از یک وب سایت شیک دیوانه وار بازدید کرده اید که در آن باید سر خود را خم کنید تا سریف های اریب را بخوانید که خواندن را دشوار می کند؟ تعداد بی شماری از فونت های وب زیبا وجود دارد، اما اکثر آنها برای وب سایت شما مناسب نیستند.

متن خوانا و خوانا حواس شما را پرت نمی کند و خواندن اطلاعات کلیدی را در اندازه های مختلف صفحه آسان می کند. فونت sans serif تمیز و هندسی یا سبک نمایش پررنگ در وب سایت به جای سریف یا ایتالیک بهتر عمل می کند.

 

قانون شماره 8: روانشناسی رنگ
رنگ ها راهی فوری برای دادن حالت و شخصیت خاصی به طرح وب سایت شما هستند. علاوه بر این، انتخاب رنگ مناسب می تواند بر نحوه واکنش کاربران به سایت شما تأثیر بگذارد. آیا می دانستید که رنگ نارنجی می تواند ارزش خوبی را به مشتریان شما ارائه دهد؟ یا اینکه آبی با هوش و تخیل مرتبط است (مناسب برای آژانس های خلاق)؟ در مورد روانشناسی رنگ ها بخوانید و رنگ هایی را انتخاب کنید که واقعا بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

قانون نهم: ابتدا صفحات خود را برای موبایل طراحی کنید
در ابتدا، اکثر طراحان وب تصور می‌کنند که وب‌سایت آن‌ها در بخش سخاوتمندانه دسکتاپ‌شان مشاهده می‌شود، اما در واقع، حدود نیمی از تمام جلسات مرور در جهان بر روی دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود. نسبت کاربران تلفن همراه در برخی بخش ها حتی بیشتر است.

بسیاری از طراحان وب حرفه ای به شما توصیه می کنند که ابتدا طرح بندی طراحی سایت وب سایت خود را با در نظر گرفتن موبایل طراحی کنید، اما برای ایجاد یک سایت موثر و زیبا در انواع دستگاه ها حداقل به همین دقت نیاز دارید.

منبع

 

  • کمیل شاهقلعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی