طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

طراحی سایت و پیرامون آن

مقاله هایی در مورد طراحی سایت و نکات ریز و پیرامون آن

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

راهنمای ما برای مبتدیان در طراحی وب می تواند به شما در چیدمان زیبا و کاربردی وب سایت شما کمک کند.

مهم نیست که چقدر تخصص طراحی دارید، یک وب سایت جدید مانند صفحه خالی یک هنرمند است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید که حتی شروع کردن به آن سخت است. بنابراین، قبل از اینکه Lorem Ipsum را امتحان کنید، این 10 قانون طراحی وب را بخوانید. حتی اگر دقیقاً بدانید که چه می خواهید، ممکن است در این دستورالعمل ها چیز مفیدی بیابید. مقاله را تا انتها بخوانید و 3 مرحله محکم کاربرد در مورد نحوه طراحی یک وب سایت، از فاویکون ها گرفته تا فونت ها، نقشه های سایت و رنگ های هگزا را کشف کنید. و نکات تخصصی را برای تجارت الکترونیک، تجارت/آژانس/شرکت، نمونه کارها، وبلاگ انتخاب کنید.

این دستورالعمل ها و نکات می تواند به شما کمک کند بازدیدکنندگان صفحه وب خود را طولانی تر بمانند و آنها را به طور یکپارچه از نقطه A به نقطه B منتقل کنید.

 

قبل از شروع ساختن وب سایت خود (اگر علاقه مند هستید، به پایین بروید و مراحل ساخت پادمان ها را بررسی کنید)، این ده قانون را به عنوان دستورالعمل های مفیدی برای شیک تر کردن و همچنین کارآمد کردن طرح وب سایت خود در نظر بگیرید.

 

قانون شماره 1: از درهم ریختگی پرهیز کنید

چیدمان ها می توانند با تصاویر، چیدمان های مختلف دکمه ها و چیدمان نامنظم به هم ریخته به نظر برسند. همچنین، یک چیدمان به هم ریخته، بازدیدکنندگان را از رفتن به مرحله بعدی، چه بازدید از یک صفحه محتوا یا افزودن یک کالا به سبد خرید، باز می دارد. به یاد داشته باشید، فضای سفید دوست شماست.

 

قانون شماره 2: طرح را در بالای تاشو اولویت بندی کنید

"Fold" به معنای بخشی از حاشیه در زیر مرورگر است. دسترسی به هر محتوایی که در زیر صفحه قرار دارد فقط با پیمایش امکان پذیر است. یعنی کاربر باید از ابتدا اسکرول کند! همیشه مطالب و اطلاعات کلیدی را بالای خط تاشو قرار دهید.

برای سایت‌های موبایل، چین‌های کوتاه‌تر به معنای فضای کمتری برای بازدیدکنندگان برای ادامه پیمایش است. مزایا را در نظر بگیرید.

 

قانون شماره 3: قانون هیک هیمن را به خاطر بسپارید
قانون هیک هیمن بیان می‌کند که هرچه گزینه‌های بیشتری در اختیار داشته باشید، زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری فرد طول می‌کشد. گزینه های خود را در هر مرحله از تجربه کاربری محدود کنید تا بازدیدکنندگان شما در وب پرت نشوند. یک دکمه فراخوان به عمل بسیار مؤثرتر از یک گزینه منوی طولانی است.

 

قانون شماره 4: به جای کلیک کردن، پیمایش را تشویق کنید
پیمایش یکپارچه طرح‌بندی‌های وب را به هم متصل می‌کند. در مقایسه با پیمایش و کلیک کردن، کلیک کردن زمان زیادی طول می کشد تا بارگیری شود تا تجربه شود. اسکرول کردن در موبایل نیز بصری تر است.

بهتر از همه، اسکرول کردن راحت تر از کلیک کردن است، بنابراین کاربران مدت بیشتری در سایت شما می مانند. یک مطالعه اخیر توسط Crazy Egg نشان داد که تغییر از کلیک به اسکرول نرخ تبدیل را تا 36٪ افزایش می دهد.

 

قانون شماره 5: از عکس های واقعی و طبیعی استفاده کنید
آیا می دانستید که بازدیدکنندگان وب سایت از عکس های مصنوعی متنفرند؟ یک عکس از یک مدل بیش از حد ممکن است برای یک سایت شرکتی مناسب باشد، اما بازدیدکنندگان احساس می‌کنند با تصویری معتبرتر از شما یا اعضای تیمتان مرتبط هستند. یک تصویر استوک طبیعی که با زندگی صادق است می تواند جایگزین عالی باشد. در واقع، Shutterstock بهترین دسته‌بندی تصاویر استوک را برای وب‌سایت‌ها انتخاب کرده است تا انتخاب سبک متناسب با برندتان را برای شما آسان کند.

 

قانون شماره 6: از سرنخ های بصری استفاده کنید
استفاده از تصویر یا گرافیکی که مستقیماً برای کاربر است، مانند تصویر شخصی که به دکمه‌ای نگاه می‌کند یا فلشی که به گزینه‌ای از منو اشاره می‌کند، یک تکنیک واضح برای هدایت بازدیدکنندگان شما به یک اقدام مهم است. آیا شما آشکار هستید؟ شاید. تاثیر گذار؟ من مطمئن هستم.

 

قانون شماره 7: خوانایی بر سبک ارجحیت دارد
آیا تا به حال از یک وب سایت شیک دیوانه وار بازدید کرده اید که در آن باید سر خود را خم کنید تا سریف های اریب را بخوانید که خواندن را دشوار می کند؟ تعداد بی شماری از فونت های وب زیبا وجود دارد، اما اکثر آنها برای وب سایت شما مناسب نیستند.

متن خوانا و خوانا حواس شما را پرت نمی کند و خواندن اطلاعات کلیدی را در اندازه های مختلف صفحه آسان می کند. فونت sans serif تمیز و هندسی یا سبک نمایش پررنگ در وب سایت به جای سریف یا ایتالیک بهتر عمل می کند.

 

قانون شماره 8: روانشناسی رنگ
رنگ ها راهی فوری برای دادن حالت و شخصیت خاصی به طرح وب سایت شما هستند. علاوه بر این، انتخاب رنگ مناسب می تواند بر نحوه واکنش کاربران به سایت شما تأثیر بگذارد. آیا می دانستید که رنگ نارنجی می تواند ارزش خوبی را به مشتریان شما ارائه دهد؟ یا اینکه آبی با هوش و تخیل مرتبط است (مناسب برای آژانس های خلاق)؟ در مورد روانشناسی رنگ ها بخوانید و رنگ هایی را انتخاب کنید که واقعا بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

قانون نهم: ابتدا صفحات خود را برای موبایل طراحی کنید
در ابتدا، اکثر طراحان وب تصور می‌کنند که وب‌سایت آن‌ها در بخش سخاوتمندانه دسکتاپ‌شان مشاهده می‌شود، اما در واقع، حدود نیمی از تمام جلسات مرور در جهان بر روی دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود. نسبت کاربران تلفن همراه در برخی بخش ها حتی بیشتر است.

بسیاری از طراحان وب حرفه ای به شما توصیه می کنند که ابتدا طرح بندی طراحی سایت وب سایت خود را با در نظر گرفتن موبایل طراحی کنید، اما برای ایجاد یک سایت موثر و زیبا در انواع دستگاه ها حداقل به همین دقت نیاز دارید.

منبع

 

طراحی وب چیست؟


طراحی وب چیست؟

 

"طراحی وب چیست؟" یا "طراحی وب چیست؟" اگر یک پاسخ کوتاه به این سوال بدهیم؛ طراحی وب؛ ارائه محتوای صفحه وب متشکل از تصاویر و متون به بازدیدکنندگان وب سایت به شیوه ای منظم است. تعاریفی مانند طراحی وب سایت، پروژه طراحی وب یا ساخت وب سایت کاربرد نیز مترادف با طراحی وب به کار می روند.

برای طراحی وب ابتدا به یک پروژه نیاز است. شرکت، شخص، برند یا محصول موضوع اصلی پروژه را تشکیل می دهد. به عنوان مثال؛ وب سایت پزشک یا دندانپزشک، وب سایت شرکت، وب سایت هتل، وب سایت مرکز بهداشت یا بیمارستان یک پروژه طراحی وب است. همانطور که از اینجا فهمیده می شود، طراحی وب تمام کار کدنویسی، تنظیم و انتشار صفحات وب سایت در اینترنت به منظور تبلیغ افراد، مؤسسات یا سازمان ها است. کارشناسانی که این مطالعات را انجام می دهند، طراحان وب، طراحان وب یا استادان وب نامیده می شوند.

 

چگونه وب سایت طراحی کنیم؟


یک وب سایت قبل از انتشار مراحل زیادی را طی می کند.

  • تعیین پروژه

  • مطالعه هویت شرکتی
  • مطالعه طراحی گرافیک
  • کدگذاری صفحات وب
  • یکپارچه سازی سیستم مدیریت محتوا
  • فرآیند تست وب سایت
  • انتشار وب سایت

 

تعیین پروژه

هنگام تعیین پروژه، نیازها در نظر گرفته می شود. هدف وب سایت ممکن است تبلیغ شخص یا موسسه باشد و یا ممکن است برجسته کردن فعالیت های تجاری شرکت باشد. در این مرحله، تجزیه و تحلیل جامع رقبا انجام می شود. در حالی که پروژه در حال تعیین است، هدف طراحی سایت محتوای وب سایت مشخص می شود.

مطالعه هویت شرکتی
کار هویت سازمانی کاری است که باید قبل از اینکه پروژه طراحی وب زنده شود تکمیل شود. به عنوان مثال؛ لوگوی شرکت بخشی از کار هویت شرکتی است. رنگ های استفاده شده در وب سایت باید متناسب با رنگ های شرکتی باشد. لوگو، رنگ، شعار و غیره عناصر هویت سازمانی مهمترین عناصر مورد استفاده در طراحی وب سایت هستند.

مطالعه طراحی گرافیک
در مطالعات طراحی گرافیک، مطالعات هویت سازمانی مبتنی است. طراحی بصری صفحات وب با استفاده از برنامه های پیکسلی و ویرایش عکس مانند Adobe Photoshop انجام می شود. تصاویری مانند عکس، عکس و گرافیک برای استفاده در صفحات وب با دقت آماده شده و در مکان های مناسب و صحیح قرار می گیرند.

 

کد نویسی صفحات وب

زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت، SQL، PHP، Python و ASP در فرآیند کدنویسی صفحات وب استفاده می شود. برای اینکه مرورگرهای اینترنتی مانند گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپرا یا اینترنت اکسپلورر وب سایت ها را نمایش دهند، صفحات وب باید به این زبان ها کدگذاری شوند. در نتیجه طراحی گرافیکی، کدگذاری صفحات وب و ایجاد محتویات صفحات وب، ساختار و ظاهر کلی وب سایت پدیدار می شود.

یکپارچه سازی سیستم مدیریت محتوا (CMS).
سیستم مدیریت محتوا (CMS)، عکس‌ها، تصاویر، جداول، تصاویر، ویدئو، متن و غیره صفحات وب صاحب وب‌سایت. نرم افزاری که به شما امکان اضافه و حذف محتوا را می دهد. نرم افزار CMS به صاحب وب سایت اجازه می دهد تا محتوای سایت را بدون وابستگی به طراح وب به روز کند. با این حال، امروزه از نرم افزار CMS تنها برای به روز رسانی وب سایت ها استفاده نمی شود. بسیاری از شرکت های خدمات طراحی سایت یا طراحان آزاد می توانند خدمات خود را با استفاده از نرم افزار CMS در کار طراحی وب خود ارائه دهند. نرم افزار CMS، ویژگی ها، زمینه های استفاده و مزایای نرم افزار CMS را می توان با عنوانی جداگانه بررسی کرد، هرچند موضوع بسیار جامعی است.

فرآیند تست وب سایت
در این فرآیند که نشان می دهد کارهای طراحی وب به درستی انجام شده است یا خیر، آثار مفقود یا اضافی مشخص می شوند. ممکن است جزئیاتی وجود داشته باشد که باید در وب سایت باشد اما نادیده گرفته می شود. گاهی موضوع فنی است و گاهی محتوای بصری یا متن محور. در طول مراحل تست، وضعیت بصری صفحات وب، ظاهر آنها در دستگاه های تلفن همراه، سرعت باز شدن صفحه و غیره. با انجام کنترل های لازم بر روی موضوعات، عملکرد کاری وب سایت به حد مطلوبی می رسد.

انتشار وب سایت

البته موضوعات مختلفی وجود دارد که در مراحل طراحی وب سایت قابل بیان است. با این حال، به ساده ترین عبارت، یک پروژه طراحی وب این فرآیندها را طی می کند. در نتیجه مطالعات گسترده و دقیق، وب سایت آماده انتشار می باشد. برای اینکه وب سایت منتشر شود، به نام دامنه ای به نام دامنه و یک سرویس میزبانی که صفحات وب سایت در آن میزبانی می شوند، نیاز است. پس از دریافت نام دامنه و سرویس میزبانی وب سایت منتشر می شود. پس از انتشار وب سایت، لازم است نقشه سایتی که هر صفحه وب در آن تعریف شده است را برای موتورهای جستجو ارسال کنید. موتور جستجوی گوگل امروزه پرکاربردترین موتور جستجو است. پس از انتشار وب سایت، نقشه سایت وب سایت برای گوگل ارسال می شود. وب سایت ایندکس شده و توسط بازدیدکنندگان در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

 

چرا طراحی وب؟

 

هدف اصلی طراحی وب، ایجاد بستری است که منافع متقابل را برای بازدیدکنندگان وب سایت و صاحبان وب سایت فراهم کند. یک پروژه دوجانبه سودمند به هدف خود رسیده است. یک مثال خوب شرکتی است که می خواهد محصول خود را تبلیغ کند و بازدیدکننده ای که می شناسد، دوست دارد و می خواهد محصول را بخرد.

طراحی وب برای اهداف مختلفی طراحی شده است.

  • وب سایت های تبلیغاتی شرکتی
  • وب سایت های فروش و تبلیغات محصولات تجاری
  • وب سایت های وبلاگ شخصی
  • وب سایت های خبری
  • وب سایت های رسانه های اجتماعی
  • فروش آنلاین یا وب سایت های تجارت الکترونیک

منبع